KEMBAR SEIRAS ATAU TIDAK SEIRAS

 
“Salam doktor, saya mempunyai dua pasangan orang kembar. Satu pasangan kembar, muka mereka seiras. Sementara satu lagi pasangan, muka mereka tidak seiras. Bagaimanakah kembar yang tidak seiras ini boleh berlaku?”
 
WA ALAIKUMMUS SALAM
 
KEMBAR tidak bermakna berpasang. Ada yang kembar tiga, empat dan seterusnya. Namun kebanyakan kembar adalah berpasangan.
 
twin
Ini berlaku apabila satu ovum yang matang disenyawakan oleh dari satu sperma dan kemudian membahagi kepada dua janin (embrio). Ini akan menyebabkan muka mereka seiras. Ia berasal dari genetik yang sama. Mereka berkongsi satu uri.
 
 
Satu lagi kembar berlaku apabila dua telur dipersenyawakan oleh dua sperma yang berlainan. Ini akan menghasilkan dua embrio (janin) yang berbeza. Mereka mempunyai dua uri (setiap seorang satu uri).
 
Semoga bermanfaat.

Bagi mereka yang sukar hamil, saya cadangkan pengambilan Ekstrak Kacip Fatimah (setelah mendapat pemeriksaan doktor) di samping pengambilan Vit C dan E. Ia membantu mempercepatkan keseimbangan hormon.

Wallahu a’lam.
[IKLAN]

Bagi wanita yang mengalami masalah kitaran haid yang tidak menentu, dan bagi wanita yang baru melahirkan anak, saya mencadangkan suplemen , selain dari vitamin C dan E. Boleh dapatkan produk Kacip Fatimah keluaran UTM di http://needsvenue.com.my

Untuk pembelian Kacip Fatimah formulasi IBD UTM menggunakan kad kredit, sila klik di bawah:

[KLIK]
Warisan tradisi silam kini dalam tangan anda

Leave a Reply

error: Content is protected !!