KULIT CEDERA AKIBAT TERKENA OVEN PANAS

KULIT CEDERA AKIBAT TERKENA OVEN PANAS

Assalamualaikum. Sy nk tnya selalu parut kena oven panas ambik masa lama x dr nk pudar?

Walaikumusalam

 Secara am, kesembuhan luka pada kulit bergantung pada kedalaman luka.

Jika setakat melibatkan lapisan luar, dan tidak melibatkan lapisan kulit sebenar, ia ambil masa beberapa hari. Tiada parut terhasil.

Jika menembusi lapisan epidermis, ia mengambil masa untuk sembuh satu hingga dua minggu. Untuk hilang parut mungkin lebih lama. Semakin dalam melibatkan lapisan kulit, lebih lama untuk sembuh dan hilang parut.

Selain itu, ia bergantung kepada umur, status kesihatan sama ada diabetes, penyakit genetik yang melibatkan penyakit kulit, tahap nutrisi dalam tubuh dan yang lain.

Saya cadangkan ambil minyak zaitun bersama vitamin E untuk mendapatkan kulit yang lebih cantik.

Selain untuk kulit, minyak zaitun dan vitamin E bagus untuk saraf, jantung, sendi, otak dan hati. Bagus juga untuk mengelakkan beberapa kanser.

Selain ambil sebiji Natrieo sehari, pecahkan satu softgel yang mengandungi vitamin E, sapu pada tempat luka.

Rujukan:  Niki E. Evidence for beneficial effects of vitamin E. Korean J Intern Med. 2015;30(5):571-579. doi:10.3904/kjim.2015.30.5.571

[IKLAN]

Klik gambar di bawah untuk mendapatkan Natrieo Tri.E (Vitamin E) Tocotrienols keluaran dari Sime Darby yang mempunyai sumber antioksidan yang tinggi.

 

Untuk mendapatkan Minyak Zaitun Olivie Plus 30x yang berkualiti dan berkhasiat tinggi keluaran dari Olive House, boleh klik gambar di bawah: 

Leave a Reply

error: Content is protected !!