Haid tak datang selepas gunakan Postinor

postinor

 

“Assalammualaikum doctor. Saya ingin bertanya. Saya sudah berkahwin dan mempunyai 2 orang anak. Minggu lepas saya ada melakukan hubungan intim bersama suami saya, dan disebabkan kami berada jarak jauh, saya merancang menggunakan postinor 2 tuk mngelakkan hamil. Masalah saya kenapa saya masih belum dating hai, sedangkn saya dah mengambil kedua2 biji seperti yang di sarankan. Seseblum ini saya tiadak ada masalah apabila ambil postinor. Mohon pencerahan”

 

Wa alaikum mus salam.

 

Semua ubat-ubatan pencegah kehamilan mempunyai kesan sampingan. Paling biasa kesan sampingan adalah kecil, namun ada beberapa kesan sampingan yang boleh menjadi lebih serius.

 

Saya harap puan mengambil Postinor atas saranan doctor dan bukan membelinya sendiri dari farmasi. Ini kerana pil perancang keluarga memerlukan pemantau doctor terhadap kesan-kesan sampingan sebelum dan selepas mengambil Postinor..

 

Antara kesan sampingan yang biasa berlaku adalah loya, muntah, cirit-birit, pening, sakit kepala, bengkak payu dara, pendarahan faraj dan keletihan.

 

Postinor juga mengganggu kitaran haid puan.

Jika puan tidak datang haid melebihi 6 minggu dari tarikh sepatutnya, eloklah puan berjumpa doctor dan lakukan pemeriksaan kehamilan. Ini kerana ada kes di mana Postinor tidak memberikan kesan seperti mana yang sepatutnya.

 

Jika puan hamil, jangan berasa sedih dan risau. Kehamilan adalah rezeki dan anugerah ALLAH yang harus disyukuri.

 

Jika puan disahkan tidak hamil, boleh gunakan suplemen Ekstrak Kacip Fatimah keluaran UTM untuk menstabilkan hormone dan memperbaiki kitaran haid puan.

 

Info lanjut di https://www.facebook.com/EkstrakKacipFatimah

 

Wallahu a’lam.

 

Bagi wanita yang mengalami masalah kitaran haid yang tidak menentu, dan bagi wanita yang baru melahirkan anak,  saya mencadangkan suplemen , selain dari vitamin C dan E.  Boleh dapatkan produk Kacip Fatimah keluaran UTM di http://needsvenue.com.my

Untuk pembelian menggunakan kad kredit sila klik di bawah:

[KLIK]
Warisan tradisi silam kini dalam tangan anda

2 comments

  1. Salam .. sy nk tny..bp biji sebulan yg boleh kita ambil jika makan postinor ni.. saya ambil sendri tanpa nasihat dokter. Sya ambil di farmasi berdaftar… penjual cakap bley mkn sampai 8 bj sebulan..

  2. Salam . Apa kesan kalau saya terus ambil dua biji pil sekali gus ?

Leave a Reply

error: Content is protected !!