Krim Dermovate tidak sesuai untuk wanita hamil

dermovate cream

 

Salam doktor, saya hamil 31minggu dan mengalami dermatitis sejak umur 20tahun. Saya mendapati bahawa ubat krim paling berkesan untuk saya guna adalah kream Dermovate. Sekarang saya di UK dan kream itu tidak boleh dibeli di farmasi kerana memerlukan preskripsi doctor. Mohon penjelasan.

 

 

Wa alaikum mus salam.

Bahan aktif dalam kream Dermovate adalah clobetosol propionate iaitu sejenis steroid yang agak kuat.

 

Ia selalu digunakan untuk meredakan masalah kekeringan kulit akibat penyakit eczema, psoriasis dan dermatitis. Kream Dermovate sangat berkesan untuk mengurangkan bengkakan, kegatalan dan keradangan pada kulit.

 

Sayangnya kream ini tidak sesuai untuk wanita hamil dan kanak-kanak yang berumur 3 tahun ke bawah. Jadi ia memerlukan preskripsi doctor untuk memantau penggunaannya.

 

Untuk wanita hamil dan kanak-kanak yang berumur 3 tahun ke bawah, saya cadang gunakan kream yang mengandungi ekstrak pokok lidah buaya (aloe vera) atau Ektrak Kacip Fatimah sebagai alternative untuk mengurangkan kekeringan pada kulit.

 

Boleh mendapatkan kream Labicea™ Revitalizing Moisturizer keluaran UTM yang tidak mengandungi steroid untuk masalah kekeringan kulit akibat eczema, psoariasis dan dermatitis.

 

https://www.facebook.com/pages/Labicea-Revitalizing-Moisturizer/486696818067490?fref=ts

 

Wallahu a’lam.

 
IKLAN

 

Bagi wanita yang mengalami masalah kitaran haid yang tidak menentu, dan bagi wanita yang baru melahirkan anak, saya mencadangkan suplemen , selain dari vitamin C dan E. Boleh dapatkan produk Kacip Fatimah keluaran UTM di http://needsvenue.com.my

Untuk pembelian Kacip Fatimah formulasi IBD UTM menggunakan kad kredit, sila klik di bawah:

[KLIK]
Warisan tradisi silam kini dalam tangan anda

 

 

 

 

 

 

Bagi individu yang mengalami parut dan kekeringan kulit, terutamanya eczema saya mencadangkan cream Labicea Revitalizing Moisturizer. Info lanjut di https://www.facebook.com/Labicea-Revitalizing-Moisturizer-486696818067490/

Leave a Reply

error: Content is protected !!