Mahu hamil semula selepas dua kali keguguran

” Salam doktor. Saya XXX berumur 29 tahun. 58kg/159cm. Saya pernah mengalami 2 kali keguguran pada tahun 2014& 2015. Incomplete dan complete miscarriage. Keguguran pertama-7w6d. Keguguran ke dua-12w2d. Saya ingin hamil semula . Tempoh perkahwinan 2 tahun 8 bulan. Boleh doktor cadangkan supplement untuk saya dan suami.Terima kasih.”

WA ALAIKUM MUS SALAM.

Bagi wanita yang pernah hamil, kehamilan seterusnya lebih mudah dari mereka yang tidak pernah hamil.

Dalam kes puan, kedua-dua keguguran ini ini berlaku pada awal kehamilan. Selalunya berpunca dari “masalah janin yang tidak kuat” atau masalah “rahem yang tidak kuat”.

Masalah janin yang tidak kuat berpunca dari percampuran sperma dan ovum yg berkualiti rendah. Sementara rahem yang tidak kuat pula disebabkan oleh lapisan endometrium yang nipis atau tidak stabil, disebabkan oleh hormon yang tidak seimbang.

Saya mencadangkan puan melakukan pemeriksaan doktor. Pada masa yg sama banyakkan suplemen yang mempunyai antioksida dan anti-inflammatory.

Bagi pesakit saya, saya cadangkan mengamalkan Ekstrak Kacip Fatimah bersama vitamin E. Sementara untuk lelaki, mengamalkan suplemen Ekstrak Tongkat Ali untuk meningkatkan kecergasan dan tenaga dalaman lelaki.

Bagi wanita yang mengalami masalah kitaran haid yang tidak menentu, dan bagi wanita yang baru melahirkan anak,  saya mencadangkan suplemen , selain dari vitamin C dan E.  Boleh dapatkan produk Kacip Fatimah keluaran UTM di s i n i.

Untuk pembelian menggunakan kad kredit sila klik di bawah:

[KLIK]
Warisan tradisi silam kini dalam tangan anda

Leave a Reply

error: Content is protected !!