Advertorial
Home » Advertorial » Dapatkan Buku Ini Di Pasaran!
Dapatkan Buku Ini Di Pasaran!

Dapatkan Buku Ini Di Pasaran!

Petikan ‘back cover’ buku ‘Doktor, Saya Takut Jarum!’

Masyarakat hari ini semakin peka dengan tahap kesihatan mereka apabila setiap hari disogokkan dengan berita-berita kematian mengejut yang disebabkan oleh sesuatu penyakit. Kesedaran itu merupakan satu perkembangan yang positif, tetapi apa yang membimbangkan,terlalu banyak cakap-cakap orang yang tidak benar mengenai perubatan moden hari ini. Malah, ada yang lebih mempercayai bomoh daripada doktor yang bertauliah sekali gus mencetuskan kekeliruan masyarakat mengenai rawatan moden.

 

 

‘DOKTOR, SAYA TAKUT JARUM!’ mengupas beberapa persoalan dan salah faham yang sering ditanya oleh para pesakit. Istimewanya buku ini, setiap topik dipaparkan berdasarkan pengalaman penulis se­bagai seorang doktor berserta kisah-kisah benar yang menarik dan lucu untuk tatapan dan pengajar­an kita semua.

Antara topik menarik yang dibincangkan di dalam buku ini:

• Selamatkah makan mi segera?

• Deodoran menyebabkan kanser payudara?

• Cukupkah lapan gelas sehari?

• Lelaki dan kesuburan

• Anak dalam kandungan dilarikan bunian!

• Baby Walker: Adakah Selamat?

• Takut pada jarum: Benar atau mengada-ngada?

Debunga Chenta : “Saya dah… anda bagaimana??”

Dapatkan buku ini di kedai-kedai buku berdekatan atau membeli secara online di KarangkrafMall. Klik sini.

Hamada Hamdi: “Saya sudah milikinya. Anda bila lagi ?”

Dr Rohafiz Sabar : “Sebagai academia, Saya agak teruja membaca penulisan Dr Zubaidi lebih lebih lagi pada topik ” Kematian di Jalan Raya bagaikan mangsa Perang Palestin” page 215 dalam buku ” Doktor, saya takut jarum’. Selamat membaca.”

Asma Fatimah Fajar : “Salam Doc, alhamdulillah saya dah pun daptkan buku ini terus dari Doc bulan lepas, sangat-sangat bermanfaat, banyak hal yang saya tidak tahu tentang kesihatan akhirnya saya tahu setelah membaca buku ini, dan ilmu yang saya dapat dari buku ini turut saya kongsikan dengan rakan-rakan saya.

Buku ini akan menjadi bahan bacaan saya dan keluarga, buku ini juga menjadi peneman kemana saja saya pergi. TAHNIAH Doc !!, teruskan menulis dan berkongsi.

Semoga ilmu yang dikongsi akan terus menyebar luas untuk manfaat ummah.
JOM!! Siapa yang belum dapatkan buku ini,sila dapatkannya segera, sangat bermanfaat,penulisan yang sangat hebat ^_^, Jazakallah Doc.”

Norasiah Samsudin : “Yeayyy!! Puas sudah mencari, akhirnya jumpa jugak.. beli kat mphonline, poslaju baru hantar tadi..:)”

Aimie’s Mum: “satu family nak baca buku nih…”

Patella Scapula: “saya sudah beli…:)”

Nora Hashim: “doktor,tq:) ”

Muhamad Husni Ahmad Fuad :” Alhamdulillah, buku dh smpai ditangan saya pd ari khamis.. Terima kasih Dr.”

Mohd Syamirulah Rahim: “Menghabiskan saki baki hidup menganggur dengan menelaah hasil karya Dr Zubaidi Hj Ahmad ini, semoga ia membawaku menjadi seorang doktor yang lebih baik kepada para pesakitku kelak.”

Buku ini sangat disyorkan untuk bacaan sekeluarga dan juga sesuai dijadikan sebagai hadiah kepada rakan-rakan. Sangat sesuai untuk:

  • Pesakit, samada menjalani rawatan di hospital atau berehat di rumah
  • Suami yang enggan menjalani pemeriksaan kesihatan
  • Remaja yang gemarkan makanan segera dan MSG
  • Pekerja yang kerap mengambil MC
  • Wanita yang sedang hamil atau yang diduga keguguran

Semoga ia dapat memberi manfaat kepada anda dan mengubah persepsi anda mengenai isu-isu berkaitan perubatan moden. Amin.


-Admin-

Leave a Reply

Scroll To Top
error: Content is protected !!
%d bloggers like this: